PAZI INFO!
Infomanka / FAZON / Osam zanimiljivosti o Adidasu

Osam zanimiljivosti o Adidasu

Retko koji brend se može pohvaliti uspehom i na polju sporta, i na polju mode i popularne kulture, ali baš to je pošlo za rukom adidasu. U istoriji dugoj više od sedam decenija, brend čiji su zaštitni znak tri pruge, imao je uspone i padove, ali je ipak uspeo da ostane jedan od vodećih sportskih brendova koji je sa nekoliko kultnih modela zauvek promenio način na koji svet gleda na obuću. Evo nekih zanimljivost koje možda i niste znali o adidasu.

1.Brend je nastao iz bratskog rivalstva

Nakon što su godinama zajedno radili u porodičnoj kompaniji zvanoj Gebrüder Dassler, Adi Dassler i njegov stariji brat Rudolf počeli su da se svađaju. Razdvojili su kompaniju pa su u kasnim 40-im godinama prošlog veka nastale dve kompanije: adidas i Puma. Sukob se nastavio decenijama sve do čuvene fudbalske utakmice 2009. godine na kojoj su ova dva brenda zakopala ratne sekire.

2. Zamalo da se zove Addas

Osnivač komapnije, Adolf Adi Dassler, želeo je da se njegov brend zove Addas, međutim ispostavilo se da u Nemačkoj već postoji kompanija koja se bavi proizvodnjom dečje obuće a koja se zove baš tako. Dodavanje samoglasnika rešilo je problem i stvorilo istoriju. Inače i njegov brat je želeo da svoju kompaniju nazove Ruda, ali su mu rekli da ne zvuči baš elegantno, pa se opredelio za ime Puma.

3. Kultne tri pruge su kupljenje

Ceo svet prepoznaje čuvene tri pruge kao zaštitni znak adidasa, ali je istina da te tri pruge nisu bile u vlasništvu brenda kojim je upravljao Adi Dasler. On ih je kupio od finskog obućarskog brenda Karhu. Gebrüder Dassler imali su dve pruge, tako da to nije dolazilo u obzir, četiri pruge bi bile too much, ali su tri legle savršeno. Kako legenda kaže, Karhu je zaštitni znak prodao adidasu za dve boce viskija i 1600 evra. Kada je adidas počeo da dizajnira i proizvodi i garderobu,  promenio je i logo tj za logo je uzeo tri lista u koja su pažljivo inkorpirarane i čuvene tri pruge.

4. Adidas je izmislio papuče za tuširanje

Prema informacijama sa adidas bloga, jedan nemački fudbalski klub došao je u kompaniju 60-ih godina sa željom da se napravi obuća za igrače koju bi mogli da nose tokom tuširanja i u svlačionicama. I tako su papuče za tuširanje, ili Adilette kako ih je brend nazvao, ugledale svetlost dana 1972. godine i od tada su omiljeni izbor brojnih sportista.

5. Adidas je imao “pametne” patike još 80-ih godina

Možda su pametni telefoni, pametni satovi i slični nosivi uređaji novijeg datuma, ali je Adidas imao pametne patike još 80-ih godina prošlog veka – 1984. godine, da budem preciznija. U pitanju su patike Micropacer koje su u jeziku imale ugrađen pedometar. Doduše nisu dugo potrajale, do 1987. godine već su bile prevaziđene, ali ih je adidas vratio u život za 30. godišnjicu – 2014. godine.


6. Majkl Džordan je zamalo bio njihovo zaštitno lice

The Wall Street Journal je svojevremeno pisao da je Džordan hteo da potpiše ugovor sa adidasom 1984. godine. Converse je ponudio 100.000 dolara mesečno, ali bez ikakve ideje kako da se ta saradnja realizuje, onda je uleteo Nike koji je ponudio 500.000 dolara, a navodno se Džordan obratio adidasu sa pitanjem da li mogu da nadmaše tu cifru, međutim brend je morao da propusti priliku. I dan danas neki smatraju da im je to najveći propust u istoriji. Ali nije da ga nisu nadoknadili, na neki način. Karim Abdul-Džabar je bio prvi profesionalni košarkaš koji je potpisao ugovor sa adidasom, a potom je teniski as Sten Smit dobio svoju seriju patika, koje su jedne od najprepoznatljivijih i najpopularnijih modela u celom svetu. Ipak, adidas je ispisao nove stranice istorije kada je 1986. godine potpisao ugovor sa Run DMC na neverovatnih milion dolara, što je prekretnica koja je otvorila vrata drugim javnim ličnostima koje nisu sportisti, kao što su Misi Eliot (pisala sam o tome – pročitajte više o ženama koje su popularizovale patike), Big Šon i Kanje Vest koji su kasnije takođe postali ambasadori brenda.

7. Dejvid Bekam ima doživotno sponzorstvo

Bivša fudbalska zvezda Dejvid Bekam možda nije izašao na teren još od 2013. godine ali je i dalje član adidas porodice – i biće to zauvek. On je 2003. godine potpisao doživotni ugovor vredan 160.8 miliona dolara, što je bilo nečuveno u to vreme. Bekam je polovinu novca dobio unapred, a sada dok je “u penziji” i dalje je adidas ambasador.

8. Prvi modni brend u svemiru

Y-3 (adidasova modna linija) i dizajner Jođi Jamamoto objavili su u januaru prošle godine da će putnici na prvom komercijalnom letu u svemir sa kompanijom Virgin Galactic (a među njima su Leonardo di Kaprio i Ričard Brenson) nositi odela i čizme ovog brenda. Prototip jednodelnog kombinezona i čizama je napravljen od kože i materijala otpornog na vatru, a Y-3 tim nastavlja da tesitra ovu odeću i obuću kako bi popravili sve nedostatke na dizajnu i funkcionalnosti pre datuma lansiranja, koji još uvek nije objavljen.

Inače, adidasov sajt je kao virtuelni muzej, na njemu osim bogate istorije ovog brenda možete pronaći katalog baš svih modela patika koje su ikada izašle pod njihovom etiketom. Pogledajte ovde.

Check Also

Hoodie / Photo Tom Roberts - Unsplash

Kako su duksevi sa kapuljačom postali popularni

Verovatno svi koji ovo čitate u ormaru imate barem jedan duks sa kapuljačom (hoodie). Glavni …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *